onsdag 27 februari 2008

Don´t think twice

livet är en berg&dalbana utan dess like. Får jag säga det själv så anser jag mig väldigt bra på att hänga med i svängarna och undvika att falla av tåget. När jag har mina dal-perioder i livet så vet jag om att de bara är temporära och att efter regn kommer sol. Detsamma gäller när livet och jag tillsammans dansar fram med ett konstant leende på läpparna och mår så bra att vi bländar vår omgivning med vår utstrålning. Vid de uppåttiderna brukar jag vara medveten om att jag måste passa på att njuta som fan innan det är över. Innan jag svävar snett och ramlar ner för de rosa fluffiga molnen.

(Det positiva) problemet just nu är att jag mår så fruktansvärt BRA och vill stanna i det här magiska ögonblicket för alltid. Samtidigt viskar min syniska inre röst till mig att jag måste vara på min vakt för eventuella bakslag. Tappa inte garden för då kan det hända att en rak höger lyckas knocka dig till ett livslångt dalbaneåkande.

Det är här som min kära vän Bobby kommer in i bilden. Han försöker berätta för mig att man inte ska tänka efter för mycket. Don't think twice. Bara leva livet, riva skyddsmuren och modigt kasta mig utför stupet hoping for the best. Att våga är att förlora fotfästet för en stund, att inte våga är att förlora sig själv!

I feel good!!

1 kommentar:

ELI sa...

Hörru, va har ja sagt om d här cyniska tankarna du har!?! Bara för att saker skitit sig förut betyder det inte att de kommer å göra d igen! Å om de gör d trots allt så är det bara att hoppa på tåget igen! Å pirret blir lika bra nästa gång! Men det är klart man ska njuta när det går bra så gör det nu å släpp på garden baby!
Och om något händer kom ihåg texter från Kimya och mig:

Now if you want to kill yourself remember that I love you. Call me up before you're dead, we can make som plans instead. Send me an IM, I'll be your friend! =D